Wednesday, November 3, 2010

entah KEnaPA??

entah keberapa juta kalinya nih aku mngeluh.. aihhh, sgt tdak baik! oh, sgt tidak baik..
hati sgt tidak tnang.. itu jugak aku xpasti knape..

entah knape jugak
hati sebak,
paru2 senak,
akal ber teriak,
air mata rasa mem-buak2

aku sgt tidak pasti.. tiada bahu sesiapa dpt aku kongsi.. ntah.. aku jugak tidak tahu knape aku tidak pndai meluah kn sgla rasa yg terbuku dhati.. rasa tuh terbiar sepi jauh dsudut hati.. mnjadi virus dsitu.. aduh~~
hanya yg aku pasti, hnya DIA yg sudi mndegar sgla isi hati.. hanya DIA yg sudi melihat air mata ini.. hanya DIA yg sudi..
ketenangan harus dicari.. mengadap dia, itu paling pasti.. hanYA DIA yg sudi.. SANGAT SUDI!


>mencari ketenangan disisi DIA
~kmbali pada DIA



Monday, November 1, 2010

Aku inGIn menCIntai MU setulusnya~~

Tuhan betapa aku malu
Atas semua yang Kau beri

Padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa
Entah mungkin karna ku terlena

Sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali
Agar aku kembali
Dalam fitrahku sebagai manusia

Untuk menghambakanMU
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU

Reff:

Aku ingin mencintaiMU setulusnya,

Sebenar-benar aku cinta
Dalam do`a

Dalam ucapan

Dalam setiap langkahku
Aku ingin mendekatiMU selamanya
Sehina apapun diriku
Kuberharap untuk bertemu denganMU ya RAbbi




Saturday, October 30, 2010

CuTi

ari nih cuti.. bermakna klas pn xdew.. yeeehaaaa!!! trimas pd red Warrior yg bertungkus lumus bertarung semalam... kLATe menang! so, habuannyer, rakyat klate cuti ari nih..
sye sgt ske.. tp, sgt boring jugak r cuti nih.. hailah.. dgn hati xbape nk hepi, mne nk best nyer cuti...
adeh~~ (ntah kebrape kali mengeluh nih)

pew aku nk wat nih ek.. sgt la boring.. nk stdy? oh sememangnyer la xdew mood.. mood aku kne makan dek virus yg menyerang palotak nih.. adeh~~ (mngeluh lg) pew la nk jd ngn ank org nih..

ase nk kuar.. nk p bli BUKU MUJAHID cINTA.. tertarik lak ngn tjuknyer mse kuar ari tuh.. tp xbli plak.. so, kuar mncari la nmpaknyer.. :)

my BLog

salam.. da lme xmerepek dsini.. windu.. sgala rse dpendam jek.. adeh.. tkt parah jek nih lam ati..

so.. skang tuko lg skin blog nih.. amacam?? tlg komen ckit....

Sunday, August 8, 2010

NEw

salam..
da lame sgt rase nye x merepek meraban dsini.. xdew alasan knape aku tinggalkn blog aku nih bersawang ( ade kew?). myb sbb da xdew rase yg nk dluahkn kt Luahan Rasa Bicara HAti aku nih.. and myb sbb sumer rase yg ade nk pendam jek.. 2 la kot sebaik2nyer, diam kn jek.. :)
so, da new life.. skang da msk new sem.. wah3.. da sem5 da.. so, ble da sem pn da byk sbjek pn da mkin ssh.. waaa.. mmg la ssh.. ujung2 mnggu pn da dew klas.. dlu tgk snior2 jek duk p klas time2 cuti, aku eleks2 jek.. tp skang aku pn kne rase gi klas time cuti gak... xpew2, cuti2 pn buang mse jek lepak lam blk.. dsbb kn itu jugak la, niat aku nk ambik lesen kete sem nih terbantut.. ase cam xdew mse lak nk spend time 2 wat lesen 2.. lom rezki kot.. mnusia kn hnya mmpu merancang jek, slebihnya DIA yg berkuasa menentukn..
sem nih gak aku da xduk ostel da.. da kuar duk umah sewa.. alhmdulillah dpt umah yg agk dkat ngn kolej, sonang den nk gi klas.. housemate pn alhmdulillah dpt mmbe2 yg bley wat GEnglaupn len2 kos.. trase ati skit2 2 biase la idup an.. insyaallah aku try srasi kn ngn mmbe2 yg lom ase srasi 2.. bley nyer la coz aku kn mesra alam.. :)

ksimpulan nye, da sumer subjek sem nih brat2 so, kne la lebihkn lg usaha.. xley la nk men2 byk kot ( nk men gak) :) moga ALLHA permudah kn sgala urusan.. insyaallah.. :)

Wednesday, June 30, 2010

aku rindu saat itu......

Monday, May 3, 2010

SebaNArnyA cINTA~~

Album :
Munsyid : Muslim Voice
http://liriknasyid.com


Dulu kau kata pada diriku
Kau hanya cintaku seorang
Tapi mengapakah kau menduakan cintaku

Dimanakah janji manismu
Yang dulu pernah kau ungkap
Kau ingin bina mahligai indah bersama

Pergilah sayang
Jangan kau berpaling
Pergilah kepada si dia yang kau cintai

Lupakanlah segala kenangan kita bersama
Jangan kau tipu hati ku lagi oh kasih

Kini ku temui cinta sejati
Cinta yang kekal abadi
Tiada lagi dusta bicara dunia

Itulah dia cinta yang esa
Kan ku jadikan yang pertama
Kerana cintaNya ku berdiri di sini

Pabila Ku sepi baru ku mencari
Cinta yang hakiki cinta dari ilahi

Ku takkan tertipu dengan cinta sementara
Yang kekal hanya cinta pada pencipta

Tak salah kita cari cinta didunia
Jika sandarkan cinta itu pada Nya

Pergilah sayang
Jangan kau berpaling
Pergilah kepada si dia yang kau cintai

Pergilah sayang
Jangan kau berpaling
Kini ku temui cinta kasih ilahi


---
Lirik dan lagu by : AzHarie MV
MV entertainment
R&D Muslim Voice Department