Friday, April 9, 2010

~DenyuT kaSih MediK~

Nama : Dr Farhan Hadi bin Mohd Taib.
T.lahir: 5 oktober 1983.
beliau merupakan suami novelis islami yang terkenal
Fatimah syarha binti Mohd Noordin.

SINOPSIS .
Denyut kasih medik merupakan sebuah kisah perjuangan seorang doktor muda mengaplikasikan syariat Islam di hospital ketika bergelar doktor pelatih (houseman).Ia juga kisah masyarakat kerana menyentuh isu-isu
perubatan dalam kehidupan masyarakat. Bukan itu sahaja,ia kisah seorang pemuda yang hidupnya sarat dengan impian dan cita-cita. Lebih menarik, ia bukan hanya menyentuh fiqh perubatan bahkan
turut menyelitkan fiqh wanita dan fiqh cinta
. Nikmatilah satu kisah indah yang cukup membina, Denyut kasih medik.


>> da dpt bli buku baru.. so time 2 read... =)

Wednesday, March 31, 2010

blog aWArd


first time dpt award.. thank 2 aisyah coz bg award nih http://www.theundoubtedfaith.blogspot.com/

sape yg singah blog aku nih, ambik jek la award nih.. post kt blog korg ek.. aku kasi award kt korg lak.. hehhe..

trimas skali lg 2 aisyah~~

peNangAn Maher zaiN


salam.. urmm.. MAher zain.. lagunyer best.. sumer org tau.. bkn jek sodap dgr tp dew maksd yg mndekatkn kte pd sang pencipta.. maknanyer xmelekakn la..
aku pn ske gak la mndgr pakcik maher zain nih.. For The Rest of My life, Open Ur Eyes, Hold My HAnd, Always Be There..

wa.... penangan maher zain nih mmg power la... smpai dak2 kt ostel aku nih 24 jam non stop duk pasang maher zain.. msti klu Maher Zain tau nih, dia pn bangga & brsyukur sgt2.. ramai tul la peminat dia..

tp, kegilaan mereka itu mmbuatkn aku HANGIN... bkn aku jelez MAHER ZAIN femes dr aku.. tp, ape xnyer, dh kul 2 pg pn still still dgr suare merdu Maher zaIN 2 dr blk sbelah.... wa.. trus jek baran aku menyirap.. slamat SABAR 2 adew lg, klu x mmg da aku letupkn da baran aku kt blk sblh nun.. SABAR2..
lam palotak pk, myb jam diorg rosak kot, 2 yg xtau da kul 2pg, time org2 tido.. xpn diorg 2 sumer buta nombor.. 2 yg xtau da lwat gamaknyer.. (ayt2 nk sabarkn ati weh)

wa.. sungguh la mereka2 nih kne campak jek lam utan tinggal ngn animal2 dsana.. xtau adab brmasyarakat tul la.. ikut palotak sndri jek.. xtau time 2 org da tdo.. xleh idup lam msyarakat nih, wat pecah belah.. slamat la dpt jiran yg sabo jek.. hhehhe.. sabo pn dew batas weh..
urmm.. 2 psal penangan Maher ZAin.. xpew2, aku nk wait & dgr jek.. klu dew lg la mAHER ZAIN melalak kul 2 pg, aku akn tgur cara brhemah lu.. hehhe, klu xmkn saman gak, cara berkhemah la aku bantai.. kuikuikui.. xkn aku nk balaz p bukak LINKIN PARK plak kotkn.. t aku pn da cam diorg lak.. hehhe.. so sabo lg..
sdey MAher ZAin aku ase klu dia tau...
papew pn, Maher Zain best..



.........da abis merepek sal MAHER ZAIN...sabO jek la~~~...........

Monday, March 22, 2010

rasa ntah papew-

rasa nak menangis
tp untuk apa air mata 2?
rasa nak menjerit
tp kenapa lak nk menjerit nih??
rasa pelbagai kt hati nih
dah jadi caca marba dah..
tp xtau kenapa..
?????????????????????????????
YaAllah!!!!!

Friday, March 19, 2010

Dia..

wehh.. rindu seh kt dia.. nk tgk dia gelak, nk tgk dia snyum, nk tgk dia hepi, nk tgk kebodohan dia.. ala2 bendul gitu.. cuteee..
sape dia??? ala...
dia laaa...

mOnkeY D. luFFy
.
.
.











hehehe.. windu lak nk tgk katun nih.. ONe pieCe.. ermm..

beZday tiKa

HEpi BEzdaY
to
TikA
.
.
.
.


pic nih time bezday tika.. huhu.. berjaya gak wat sprize party utk dia.. heehe.. bangga2 dpt gak wat...
rancangan brmula sblm bezday dia agi.. kitorg rncang, xdew spe pn ley wish bezday kt dia pd hari trsebut.. hehehe.. so, spt yg dirncang, xdew spe pn wish kt dia mlm sampai la ke mlm kejadian.. mjlis nih xspt mjlis bezday sa, mjlis dia kitorg wat lam klas kt kolej.. huhu.. slamat xdew aral yg melintang mematahkn rncangn kitorg 2.. hehe.. alhmdulillah..
so, aku tukang bli sgala brg2 siang 2.. uii penat gak ulang alik merempit.. hmpir2 gak la nk trlanggar kete org.. hehhee.. =)
so, pas isyak, mlam kjadian 2, ktorg sumer sebuk2kn diri utk part 2.. trsenyum gak minah nih ble kt klas 2.. hehehe.. mmg dia trkezut la jgak.. kehkeh.. klaka pn dew la bdk2 yg sekutu sekatak yg mnjayakn nih prty..




>>yg mnjayakn mjlis utk tika.. hepi jek ngn diorg nih.. huhu.. moga ukhuwah yg dibina dan telah trbina ini akan berkekalan.. insyaallah..


>> pizen to tika from me.. hehe..


>> budak nakal nih.. (bajet ayu la kunun)
(gelak jahat berlaku)


>>selesai mjlis lam kul 11 lbh krn sbuk jek snap pic smpai xsmpat nk mkn.. klu xdilarang suh bnti snap pic mmg xmkn gamaknyer dak2 nih.. cam xpena jmpe kamera jek.. pastu lpak2 lagi sblm msk blk lam ostel.. hehehe..



........................
EnD sT0ry





#bezday aku jek xdew small party gini.. hhhuuhu.. sdey2.. tp xslh klu gumbirakn org lain.. hehehe.. its make me hepi 2.. rase gumbira gak..

Tuesday, March 16, 2010

cuti skool

salam.. cuti skool dh tibe.. jelez jek ngn adik2 aku yg da cuti 2.. seminggu duk umah.. tp aku lak xdew kt umah, klu x da dpt men ngn bdk2 tuh.. huhu.. xpew jek dgr suare jek la dpt ubat rindu kt diorg 2.. =)

so, cam biase ble cuti skool melanda, ramai la yg wat mjlis kawen.. huhu.. biase da 2..

13 mac 2010:
  • teacher aku yg kawin tarikh nih.. huhu.. dijemput but xley gi palk coz di kedah..

14 mac 2010:
  • kakak angkat aku kawen.. di jemput & dia nk sgt aku dtg, tp pew la daya xdpt gak nk blk coz kelas & program jek.. kedah ngan QLate bkn dkt sekangkang kere.. klu x, mmg da blk la..
  • kakak halaQat 1st aku pn kawen tarikh nih.. slamat da jd istri org.. kakak yg byk kongsi ilmu, bg nsihat.. =) knangan mnis la klu berPESAT ngn dia.. sgt2 diingati nsihat2nya.. xdpt nk gi jgak.. dpt tgk pic kawen dia pn jd la.. hehehe.. cute2..

alhamdulillah slamat jek mjlis diorg..sumer xdpt nk hadirkn diri.. aku dpt doakn kebahagian diorg dr jauh jek la.. moga bahgia hingga hujung nyawa dalam limpahan Rahmat & Kasih sayang NYA..




#pic my teacher .. brutal nih teacher, tp dulu jek la =)(rompak kt FB)


konklusinya: "bila berubahnya status, maka semakin berat la tanggujawab yg akn dipikul"

.......................................................




sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud:

" Nikah itu adalah sunnahku, maka sesiapa yang benci sunnahku maka sesungguhnya ia bukan dari golonganku ". ( Riwayat Ibnu Majah )


Dalil dari Al-Quran yang bermaksud :

"Maka berkahwinlah dengan sesiapa yang kamu berkenan dari perempuan-perempuan lain dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu bimbang tidak akan berlaku adil( di antara isteri-isteri kamu) maka berkahwinlah dengan seorang sahaja". ( Surah An - Nisaa' - Ayat 3 )